Bibeln

Jag tycker om de filmatiserade bibliska barnfilmerna jag har sett, till exempel Joseph Drömmarnas Konung. Jag tycker de borde göras fler av sådana filmer istället för till exempel Passion of Christ.




En ensam röst,
som möts med andra i en sång.
Med varje röst så bildas stämmor
som kan föras upp till himlen.
Bättre och bättre blir jorden som dom fann,
högre och högre en sång om
det vi tror och som är sant.
Man måste ge lite
mer än man tar,
man måste alltid låta nått finnas kvar.
Det finns dagar när din väg känns för svår,
som ett öppet sår.
Du är en bricka i ett underbart spel,
där det är viktigt att du utför din del.
Din själ är spegeln till det liv som du har,
man måste ge lite mer än man tar.

Du blev en man och du tog världen i din famn,
gör allt du kan och gör ditt bästa
för att kämpa i de godas namn.
Större och större blir kärleken vi fann,
högre och högre en sång om
det vi tror och som är sant.
Man måste ge lite mer än man tar,
man måste alltid låta nått finnas kvar.
det finns dagar när din väg
känns för svår som ett öppet sår,
du är en bricka i ett underbart
spel där det är viktigt att du utför din del.
Din själ är spegeln till det liv som du har,
man måste ge lite mer än man tar.
Din själ är spegeln till det liv som du har,
man måste ge lite mer än man tar.

Jag hittade den här sången av en slump då jag bläddrade runt på Youtube. Jag fick en sån längtan efter att se filmen igen då jag hörde låten. Tyvär så är det Monica som har den filmen. Hade tänkt ladda hem den men dum som vår router är så blockar den datorn från internet åtkomst om man laddar hem torrent filer. Jag fick nöja mig med att se den online på engelska i stället.


Kommentarer
Postat av: mamma

Hallå LISA UPPDATERA MERA!!!

2011-08-21 @ 20:45:19
URL: http://mammatanten.blogg.se/
Postat av: Macke

Håller med uppdatera mera!



Tävla och vinn presentkort på H&M, Nelly eller JC

Du väljer själv vilket presentkort du vill ha.

http://www.fulatatueringar.com/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0