Havets Hemlighet



Du är mitt allt min älskling
att du kunde så härlig bli
du är den sång jag sjunger
och min vackraste melodi

Älskling nu måste vi rusa
visst kan dom alla förtjusa
Hon är skatt och du är ett smycke
men nu är det dags
är klockan så mycket

kaptenen ber er genast berätta
Ja säg vilken kurs vi ska sätta

rätt så, ingen fara
ohoj där signalen
blåsrör är klara
nu går signalen!

Nu i det stora blå
en värld som jag förstår mig på
förut bort i något land har barn fötts av både hav och strand

ner i det stora blå
annars så svårt att nå
välsignar ett barn med sjökungens stav
under en sol och under ett hav

Ariel kommer x12

hör jublet hör på skratten
där strömmar våg och vatten
ett havsfyrverkeri

en fest och mycket mera
nu ska vi se etablera
Ariels melodi

Nu är snart Tritons dotter
tillbaka till där det bottnar
då blir det frosseri

snartör vi före nu
Jag tror vi hör det nu
Ariels melodi

upp stiger havets kör
mot allt ovanför
för att i förr uti något land har barn fötts av både hav och strand

upp stiger havets kör
upp till allt ovanför
att man tar varandra i hand
folk från ett hav och folk ifrån land

här är min värld min älskling
en värld av land och hav
Jag hoppas att du i hjärtat
bär med dig allt som det till och ska


(har just laddat ner låten (A))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0