01:04

Det är vad klockan är. Igentligen borde jag gå och sova men jag vill inte ;)

Jag har tusen saker i min skalla för tillfället och några av dem ska ni få veta nu.

Nummer 1.
Jag har fått sommarjobb. Det var så att de, komunen eller vilka det nu är som ger en feriepraktik, lyckdes slarva bort min digitala ansökan. Ett stort grattis till er -.-'
Jag har fått i tredje perioden vilket betyder att det blir under den tiden familjen planerat fara till stockholm.  Jag hade sett fram emot att träffa mina syskon igen och fara till Grönalund men det blir det inget av med nu. Jag stannar hemma och tjänar ihop lite välbehövliga pengar. Det är inte mycket men det är bättre än ingenting.


Nummer 2.
Uppcon. Jag kan bara inte sluta tänka på hur skoj det var där. Jag vill dit igen och den här gången cosplaya till något. Jag har ransakat min hjärna på saker som inte är allt för dyra eller svåra att göra. Det jag har kommit fram till är dessa.
1.                                     2.                                       3.                          4.                       5.


1. Temari från Naruto. Om jag skulle cosplaya henne så skulle det förmodligen inte bli de där kläderna utan ett par som hon har senare. Problemet med Temari är att hennes hår är välddigt svårt att få till, men jag tror jag har kommit på något som i alla fall liknar hennes hår.

2. Annie Tsukino från Sailor Moon. Det skulle behövas lösahår för att jag skulle kunna cosplaya henne men annars så är hon relativt enkel att cosplaya.

3. Namine fråm spelet Kingdom Hearts. Hon typ jätte lätt att cosplaya. Jag skulle endast behöva gå ner typ X antal kilo för att typ ens likna henne. Men annars är hon typ som en vanlig människa i vit klänning.

4. Kairi också från Kingdom Hearts. Samma gäller här som för Namine men hennes kläder är lite svårare och jag skulle behöva färga håret rödbrunt.

5. Det enklaste av de alla. Köpa en kigurumi för cirka 500 kr + frakt. Jag skulle gärna vilja ha den men skulle inte använda den så ofta. Det skulle vara på framtida konvent eller maskerader ;)



Nummer 3.
Monica, Lewi, Elwin och Tori kommer snart upp till norrland. Längtar ^^

Klockan var kting 01.40 då jag skrivit klar det här men det blev åska så jag sparade det som utkast ^^
Nu är klockan 13.02 så nästan 12 timmar senare publicerades det xD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0