Vanlig dag?

Varje måndag så börjar jag inte skolan förän 12.25. Idag så hade jag klipptid i byske 08.30 så det blev ingen sovmorgon. När jag var klar så hade jag cirka två timmar att spendera innan bussen, som jag skulle ta till Skellefteå, skulle anlända. Den tiden tillbringade jag på min gamla skola i Byske. Då märkte jag att alla elever som går på Byskeskolan är väldigt bortskämda. man tänkte inte på det när man gick där, men det finns en hel del att göra där på rasterna. Men många av eleverna tar sakerna förgivet och vill bara ha mer. De uppskattar inte vad de har.

Sen lärarna på där är helt underbara och det är kanske därför jag är inte är så nöjd med mina lärare jag har nu för jag har haft bättre. Lärarna jag har nu är ju inte dåliga (vissa är det-.-') men jag är van vid bättre. Jag lär mig och det är ändå det viktigaste så jag ska inte klaga xD

Det är typ ett typiskt I-Lands problem. Vi klagar över att vi måste gå skola, vi klagar på skolmaten, vi klagar på att det inte finns något att göra på rasterna, vi lkagar på att vi måste åka buss så långt för att ta oss till skolan.
Tänk på de folk från U-länder som ens inte får möjlighet till att gå skola, om de får möjligheten så måste de oftast gå en bra bit för att få sig till skolan och där får de äns inte mat. De måste betala för den isånna fall.

Negativt inlägg?
Jag vet xD

Kommentarer
Postat av: mamma

Bra slut på ditt inlägg. Vi är bortskämda!

2010-02-22 @ 21:36:40
URL: http://mammatanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0