Uppcon!

Hemma igen :D Kom hem i söndags men jag har inte orkat skriva för än nu ;)

Det var jätte skoj nere i uppsala dock fick vi stå i en evighetslång kö för att få våra band som bevisar att vi har betalat och får gå in i UKK. Eftersom Bilder säger mer än 1000 ord så ska ni få se några bilder med bildtext till ^^


Här är vi "5 kvarter" från ingången, som ni ser så är vi i slutet av det "5:e kvarteret".


En bit av "3:e" kvarteret. Gissa var vi är (A)


Kön blir uppdelad i 2 delar för att det ska gå fortare. Men tydligen så funkade det inte så bra för då vi nästan var framme så tryckte dom ihop kön igen -.-'


Yay! Äntligen inne! Efter fem timmars köande så var vi äntligen inne och hade fått dumpa bagaget. De sista 2 timmarna regnade det så vi var inte så särskilt torra efteråt. Vi var också hungriga eftersom vi inte hade ätit något sen frukosten kring 7.00 på morgonen och vi var inne på konventet kring 18.00 - 18.30. 
Uppcon öppnade 12.00 och det där kortet är taget kring 19.00-19.30 och som ni ser så är det fortfarande väldigt lång kö.

 
Gympasalen vi sov i på Johannesbäcksskolan, dock så var det där på söndagen då de flesta hade packat sina saker och stuckit.


Lolita modevisning blev det också ^^ Den där var en av mina favotiter och hon har sytt den själv! :O


De flesta cosplayade eller var klädda i lolita style eller bara allmänt ovanligt. Där har vi käre Ann som Cosplayade som L på lördagen.


Den där kan inte ha varit lätt att göra, ta på sig eller röra sig i :O Den var spårat cool och han var nådigt duktig.



Sen hittade vi en fin Yoshi,  Måste vara väldigt varmt i den där fleece dräkten stoppad med bomull.


Mario och Luigi fick också vara med på bild.


Stora salen. Jag fullkomligt älskade peppen inför AMV-tävlingen och stämningen inför Minx Zone konserten. Man kan inte säga att det var låg ljud-nivå i lokalen.


Andrea och Felicia i sina Kigurumisar.

Det var nog det roligaste jag hade kort på ^^
Det kanske poppar upp några andra kort i framtiden. Ni får se ;)
Men nu ska jag gå och lägga mig ^^ God Natt eller kanske Oyasumi (som det heter på Japanska) ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0